اصغر كيهان‌نيا ،رواننشاسي خانواده ، سكسولوژي ، مشاوره خانواده ، مشاوره كودك ، مشاوره ازدواج ، مشاوره سكسولوژي

روانشناسي خانواده ,روانشناسي كودك,مشاور خانواده,مشاوره ازدواج,مشاوره كودك,

من و همسرم تا كجا همراه هم هستيم؟!

اصغر كيهان‌نيا

من و همسرم تا كجا همراه هم هستيم؟!

familypsy.ir/همسرم-كجا-هم-هستيم؟

Where are we and my wife together

عشق‌ها ابدي نيستند!

پس از يك سال زندگي زناشويي، زن و مرد به زيبايي صورت هم فكر نمي‌كنند و فقط به خلق‌وخو و رفتار يكديگر توجه دارند! / اسمايلز

يكي از پيچيده‌ترين سؤال‌هايي كه جوامع امروز هنوز نتوانسته‌اند پاسخ مناسبي براي آن بيابند، اين است: چرا زنان و شوهراني كه با بررسي همه‌جانبه و تفاهم كامل و بيشتر عاشقانه، زندگي مشترك را شروع مي‌كنند، پس از چند سال، به يكنواختي رابطه و نوعي بي‌تفاوتي مي‌رسند؟! بر سر آناني كه با شيفتگي و دلدادگي آغاز زندگي خود را جشن مي‌گيرند، چه مي‌آيد كه مقابل هم مي‌ايستند و حاضر نمي‌شوند يك قدم به نفع طرف مقابل عقب بنشينند؟ چرا گاهي از هم دلزده مي‌شوند و به‌جاي اين‌كه پايه‌هاي عاطفي پيوندشان محكم‌تر شود، سست‌تر مي‌شود؟ چرا فقط تعداد كمي از همسران مي‌توانند تا پايان با يكديگر در تفاهم كامل و توأم با عشق به‌سر برند؟

علل فاصله گرفتن همسران از هم

دلايل و شواهد زير هرچند براي اين جدايي‌ها كافي نيست اما بيشترين نقش را در دوري زن و شوهر از يكديگر دارند.

  1. بي‌توجهي به رعايت اصول اوليه: بي‌توجهي به آنچه موجب آغاز عاشقي و دلدادگي شده؛ مثل خوب لباس پوشيدن، منظم و مرتب بودن، خوب غذا خوردن، وقت‌شناسي، خوش‌سخني، رعايت آداب اجتماعي، هديه خريدن، مهرباني كردن و جايگزيني اين ويژگي‌هاي مثبت در زندگي زناشويي با رسيدگي نكردن به سر و وضع و بي‌توجهي به اصلاح و آرايش صورت، شكم‌پرستي و پرخوري، وقت‌نشناسي، بدزباني، دروغگويي و نامهرباني، رؤياهاي طرف مقابل را نقش بر آب مي‌كند.

ادامه پست را در سايت روانشناسي خانواده دنبال كنيد