من و همسرم تا كجا همراه هم هستيم؟!

روانشناسي خانواده ,روانشناسي كودك,مشاور خانواده,مشاوره ازدواج,مشاوره كودك,

من و همسرم تا كجا همراه هم هستيم؟!

اصغر كيهان‌نيا

من و همسرم تا كجا همراه هم هستيم؟!

familypsy.ir/همسرم-كجا-هم-هستيم؟

Where are we and my wife together

عشق‌ها ابدي نيستند!

پس از يك سال زندگي زناشويي، زن و مرد به زيبايي صورت هم فكر نمي‌كنند و فقط به خلق‌وخو و رفتار يكديگر توجه دارند! / اسمايلز

يكي از پيچيده‌ترين سؤال‌هايي كه جوامع امروز هنوز نتوانسته‌اند پاسخ مناسبي براي آن بيابند، اين است: چرا زنان و شوهراني كه با بررسي همه‌جانبه و تفاهم كامل و بيشتر عاشقانه، زندگي مشترك را شروع مي‌كنند، پس از چند سال، به يكنواختي رابطه و نوعي بي‌تفاوتي مي‌رسند؟! بر سر آناني كه با شيفتگي و دلدادگي آغاز زندگي خود را جشن مي‌گيرند، چه مي‌آيد كه مقابل هم مي‌ايستند و حاضر نمي‌شوند يك قدم به نفع طرف مقابل عقب بنشينند؟ چرا گاهي از هم دلزده مي‌شوند و به‌جاي اين‌كه پايه‌هاي عاطفي پيوندشان محكم‌تر شود، سست‌تر مي‌شود؟ چرا فقط تعداد كمي از همسران مي‌توانند تا پايان با يكديگر در تفاهم كامل و توأم با عشق به‌سر برند؟

علل فاصله گرفتن همسران از هم

دلايل و شواهد زير هرچند براي اين جدايي‌ها كافي نيست اما بيشترين نقش را در دوري زن و شوهر از يكديگر دارند.

  1. بي‌توجهي به رعايت اصول اوليه: بي‌توجهي به آنچه موجب آغاز عاشقي و دلدادگي شده؛ مثل خوب لباس پوشيدن، منظم و مرتب بودن، خوب غذا خوردن، وقت‌شناسي، خوش‌سخني، رعايت آداب اجتماعي، هديه خريدن، مهرباني كردن و جايگزيني اين ويژگي‌هاي مثبت در زندگي زناشويي با رسيدگي نكردن به سر و وضع و بي‌توجهي به اصلاح و آرايش صورت، شكم‌پرستي و پرخوري، وقت‌نشناسي، بدزباني، دروغگويي و نامهرباني، رؤياهاي طرف مقابل را نقش بر آب مي‌كند.

ادامه پست را در سايت روانشناسي خانواده دنبال كنيد


 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.